Jakie umiejętności warto wpisać do CV?

Jakie umiejętności warto wpisać do CV?

Jak przekonać pracodawcę, że to właśnie Ty jesteś osobą, której szuka? Najlepiej dobrą prezentacją swojej osoby. To nie tylko wykształcenie i doświadczenie zawodowe, ale też dodatkowe umiejętności.

Dlaczego warto wpisać do CV dodatkowe umiejętności?
Wbrew pozorom kategoria „Umiejętności” to bardzo istotny element CV. To tutaj pracodawca szuka korzyści, jakie zyska zatrudniając właśnie Ciebie. Szkoła i doświadczenie zawodowe przy rekrutacji na konkretne stanowisko są powtarzalne w niemal każdym CV. Z tego tłumu wyróżnią Cię właśnie wskazane w dokumencie umiejętności.

Twoje kompetencje mogą dać ci pozycję lidera w peletonie kandydatów ubiegających się o wymarzoną posadę. Spodziewaj się licznej konkurencji. Ogólnodostępne oferty pracy publikowane w Internecie m.in. na Pracuj.pl cieszą się dużą popularnością. Zwłaszcza, gdy praca jest atrakcyjna.

Umiejętności umieść w widocznym miejscu
Zadbaj o to, by tak cenny atut, jakim są umiejętności, znalazł się w odpowiednio wyodrębnionej rubryce w CV. Umieszczając je w widocznym miejscu masz pewność, że pracodawca ich nie przegapi. Ukrywając je na końcu ryzykujesz, że osoba czytająca CV nie dobrnie do tego momentu i odłoży dokument na bok zanim przekona się, jak cennym nabytkiem dla firmy możesz się okazać.
Dobrym miejscem na umiejętności będzie sekcja otwierająca CV lub szeroki margines po prawej stronie arkusza. Kompetencje wypisane pod zdjęciem z pewnością trafią do wiadomości pracodawcy. Jeśli okażą się interesujące, zwiększą Twoje szanse na przejście do kolejnego etapu rekrutacji.

Jakie umiejętności można pominąć?
CV ma zaledwie kilka chwil, by zainteresować pracodawcę właśnie Tobą. Pamiętaj o tym i nie rozpisuj się za bardzo. Zrób selekcję swoich umiejętności. Zrezygnuj z prezentowania kompetencji, które z pewnością znajdą się w wielu innych CV. Są to: kreatywność, punktualność i odporność na stres. Z punktu widzenia pracodawcy deklaracja takich cech nie ma zbyt dużej wartości.

Postaw na to, czego oczekuje pracodawca
Opracowując listę swoich kompetencji, skup się na umiejętnościach wskazanych przez pracodawcę w ofercie. Jeśli możesz poprzeć je konkretnym przykładem sytuacji, w której zostały one wykorzystane – zrób to.

Pamiętaj, że zbyt duża ilość informacji nie zadziała na Twoją korzyść. Wręcz przeciwnie – może zdyskwalifikować Cię już w pierwszym etapie rekrutacji. Pomiń więc wszystkie umiejętności i kompetencje, które nie będą przydatne na stanowisku pracy, o które się ubiegasz.