Prawie 5 tys. klientów w podkarpackich placówkach ZUS w dwa dni

Prawie 5 tys. klientów w podkarpackich placówkach ZUS w dwa dni



W poniedziałek, 4 maja, przywrócona została bezpośrednia obsługa klientów w placówkach ZUS. Pracownicy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa udzielają porad mieszkańcom regionu. – Tylko w ciągu dwóch dni od otwarcia sal obsługi klientów – łącznie we wszystkich placówkach ZUS na Podkarpaciu obsłużono blisko 5 tysięcy osób. Oddziały ZUS (wraz z podległymi jednostkami) w naszym województwie obsłużyły: 1772 osób (Oddział w Jaśle) i 2980 (Oddział w Rzeszowie) – przekazuje Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w woj. podkarpackim.

Od poniedziałku sale obsługi klientów pracują w standardowych godzinach. Obsługa była realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci byli wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe było załatwienie danej sprawy. Przypominaliśmy o tym, że przy stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem – mówi Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podkarpackiego.

Jak podkreślają w ZUS na uwagę zasługuje fakt, że odwiedzający placówki ZUS nie tylko stosowali się do wytycznych w zakresie bezpieczeństwa, w tym również posiadania środków ochrony osłaniające nos i usta, ale wykazywali dużą wyrozumiałość do zaistniałej sytuacji.

Najwięcej osób było dopytać się o sprawy związane ze świadczeniami emerytalno-rentowymi, a następnie świadczeniami zasiłkowymi. Sporo klientów dopytywało o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej. Były też osoby, które zakładały profil PUE czy potwierdzały ePUAP.

Wnioski do skrzynek lub przez PUE

– Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS. Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez Internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej – dodaje rzecznik.



Nie przegap:

20 października KULT na koncertowej scenie LUKR
Asseco Resovia Rzeszów rozpoczęła przygotowania
Podkarpacka ITD ma nowoczesne radiowozy
Wypadek z udziałem motocyklisty. Nie żyje 69-latek
Gdzie łatwiej o prawo jazdy? W Rzeszowie czy Tarnobrzegu?
Quadowcy zniszczyli prywatny las na Podkarpaciu
Chrzczone paliwo w regionie! Historia jak z „Breaking Bad”?
Oblicz samodzielnie datę porodu! Zobacz, jak to zrobić
Podkarpackie wysoko w prestiżowym rankingu
Rusza budowa hotelu w Jasionce
Kiedy warto sięgnąć po laptop poleasingowy?
Zaginęła 28-letnia mieszkanka Rzeszowa
Rzeszów Główny – zwiększa się dostępność kolei
Koalicja Obywatelska na Podkarpaciu proponuje program dla młodych
Nowy łącznik autostradowy na Podkarpaciu [WIDEO]
Kukiz’15 ruszył do wyborów samorządowych
Podkarpacki bank zawieszony! Miał oddziały w całym regionie!
Rzeszowskie Centrum Informacji Turystycznej w nowej lokalizacji
Tragiczny wypadek na budowie. Nie żyje dwóch mężczyzn
Droga lotniskowa otwarta
Podkarpaccy policjanci w #GaszynChallenge
Ubezpieczenie OC najtańsze na Podkarpaciu!
W Rzeszowie powstanie pierwsza sieć publiczna 5G w Polsce
Jest zwiastun filmu Vegi o aferze podkarpackiej [WIDEO +18]
Pierwsza taka kampania społecznościowa promująca podkarpacką turystykę
Jak zaprojektować funkcjonalny salon fryzjerski
Ostatnia szansa na zgłoszenie do konkursu „web.Master podkarpacki”
Audi uderzyło w barierki i drzewo, później wpadło do potoku
Pomysł na idealny i oryginalny prezent świąteczny dla zapracowanej mamy Pomysł na idealny i oryginal...
Wyłudziły kilka milionów złotych. Areszt dla dwóch kobiet